2018. máj 24.

Guacamole

írta: Marylou2121
Guacamole

Avokádókrém

Ezt ne is ragozzuk finom és kész,.

Ráadásul max 10 perc alatt elkészül, ebbe beleszámoltam a boltban töltött időt is.

 Itt simán megállhatunk egy pillanatra,  ennek a receptnek kiemelkedően fontos része a friss ,érett  alapanyag beszerzése.

 több infót az avokádóról, alul a recept alján találhatsz de nézzük a receptet.  

Hozzávalók:

  • 1-2 avokádó, rücskösebb barna héjú
  • paradicsom 2db
  • fokhagyma 1 gerezd
  • (parmezán sajt vagy bármilyen reszelt sajt)       

Fűszerek:

  • vegeta
  • fehér bors
  • csili friss apróra vágva, vagy őrölt     17495141_1193456690753493_7962988938673520640_n.jpg
  • Pirítóshoz, kétszersülthöz nagyszerűen passzol mivel állagát tekintve olyan mint a vaj. 
  • Puffasztott rizshez szintén. Illetve bármilyen hasonló ropogós kenyér helyettesítő alternatívához.
  •  Tortilla lapba tekerve is fogyaszthatjuk, önmagában de én szoktam hús és minden egyéb köret mellé is.

 

Félbe vágom avo1.jpg

Kikaparom a belsejét, (kivájom egy kiskanállal) a magját lehetőleg ne dobd ki. Ha nem fogyasztod el mind (egyszerre), hagyd a masszába így tovább eltartható.avo2.jpg

 Továbi folyamatokhoz ki kell venni a magot, hogy ne zavarjon a kutyulásban :-) 

 

 villával pépesítjük következő képeken látható én miket használok, 

 avo3.jpg Ételízesítő vagy delikat, avo4.jpg

   csilipaprika őrőlhető

    fehérbors, fokhagyma,

    paradicsom

 

 

A fokhagymát hozzá préselem, a többi hozzávalót úgy adom hozzá, hogy közben kóstolgatom, de az arányokat tekintve mondhatom azt a vegetából egy nagyobb csipettel (pláne 2 avokádó esetén).A fokhagymából egy gerezd, csilipaprikát kb 2-3 szor forgattam meg, a borsot inkabb 2-szer.

Ha nem ilyen forgatósod van akkor a csiliből egy késhegynyit, a borsból egy csipet de egy kevesebb csipet mint a vegetából, majd kóstolom. A papradicsomot kockáztam úgy tettem hozzá. Ez elhagyható természetesen. Paradicsom nélkül is ugyan olyan jó sőt intenzívebb az íze de érdemes egyszer így is kipróbálni.

av8.jpgav7.jpg

 

 Na nézzük mire kell odafigyelnünk mit érdemes tudni az avokádóval kapcsolatban.

 

  •   Héja fajtájától függően sima vagy ráncolt, én a recept tetején a barna szinte már feketésbe átmenőt használtam nekem az a tapasztalatom ennél a fajtánál kevésbe találkozom éretlennel. Ha mégis éretlen lenne újságpapírba kell csomagolni egy érett banán mellé. 1-2 nap alatt fogyaszthatóvá válik. Túl érettet sikerült vásárolnod ami onnan ismerhető fel, hogy barnás-szürkés foltok vannak a belsejében, mely rontja a minőségét, azért ne dobd ki ha találsz benne zöldebb részt vedd ki és kend az arcodra! Kiváló bőrápoló szer magas olajtartalma miatt. Száraz, érzékeny, ekcémás vagy arra hajlamos bőröd szeretni fogja.

 

  • Hűtőszekrénybe nem érdemes betenni mert hamar megbarnul, erre írtam azt ha a magját mellé teszed akkor tudod húzni az időt, nem barnul meg olyan nagyon hamar. 
  • Cukorbetegek is fogyaszthatják
  • Érett gyümölcs  A-, B1-, B2-, B3-, B5-, B6-, C-, E-, Folsav, Kalcium, Vas, Magnézium, Foszfor, Kálium, Cink vitaminokat tartalmaz.
  • zsír tartalma magas emiatt szigorú diétás étrendet tartóknak számolniuk kell 100 grammban 14,66 g ebből telített 2,13 egyszeresen telítetlen 9,80g többszörösen telítetlen 1,82g
  • Fehérje tartalma magas, rostban gazdag gyümölcs.
  • Kutyáknak a magja miatt veszélyes mert lenyelhetik, maga a gyümölcs nagyobb mennyiségben veszélyes nekik.
  • Hawaiion cukrozzák magában fogyasszák vagy édes gyümölcslével keverve
  • afrodiziákum
  • magjából olajat készítenek

 

 

Szólj hozzá

nasi Avokádókrém 10 perc alatt kész uzsonnatipp a nyár íze