2018. máj 29.

Spárga mindenhez is!

írta: Marylou2121
Spárga mindenhez is!

   Az USA-ban, számomra tetszetősen hangzóan Asparagusnak nevezik.

De ne kelljen már mindenben annyira amcsisnak lenni, hiszen nálunk népiesen csirágnak nevezték el és csak a köznyelvben használatos a spárga. Egymás között szólva szerintem ezen bukott el a sorsa. -Ki akarna kötelet rágcsálni? Másik elnevezése a nyúlárnyék. (Hiszen a vadnyulak szívesen tanyáznak levelei alatt).

 A spárga nem csak emiatt rendkívül megosztó növény,  vannak emberek akiknek mindjárt a nyári spárga szedés jut róla eszükbe és, már vagy undorodnak vagy csupán a verejtékes munka árán elteltek tőle.

Villogó zöld színe jellegzetes illata engem mindig elcsábít, nagyon régóta rabja vagyok, a sajnos csak rövid ideig frissen beszerezhető vitaminokban és ásványianyagokban gazdag zöldségnek. (Bővebben alul)

Abszolút szezonális és persze nem csak zöld színben találhatjuk hanem fehér szinte lilásban is. 

No természetesen ezt az ételt nem lehet mindenkibe belédiktálni én tudom, próbáljuk megszeretni, ehhez először csak ismerkedés szintjén nyúljunk hozzá, később hoznék nektek igazi  recepteket.

Mert ha jól készítjük el akkor közel nem kell úgy érezzük mintha a fregoli zsinórja került volna az ebéd menüjébe. :-)

 

 img_3521.JPG 

  • A végét levágjuk mert ott elég fás szokott lenni a szárrész, min 2 cm-t le kell nyesni belőle
  •  Folyó vizcsap alatt mossuk meg! jó alaposan! Fontos!
  • majd egy uborka hámozóval finoman hántsunk le egy vékonyka réteget róla
  • Serpenyőben, olíva olajon hirtelen süssük, pároljuk felváltva. Ez annyit jelent, hogy forró serpenyőbe tettem, majd 1 perc múlva rá a fedőt, majd levettem és megint fedő nélkül engedtem sülni. Abban az 5 percben amíg sütöttem ez a folyamat váltakozott!
  • csak vegetával fűszereztem, illetve  láthatjátok újhagymát is tettem mellé, csakhogy feldobjam. 
  • Az igazi roppanós merthogy, ennek roppannia kell a szádban, akkor tökéletes, csakis úgy készülhet, ha ebben az 5 percben mikor készíted mással nem foglalkozol, erre koncentrálsz. Lesz neki egy ilyen szinte csillogó, villanó zöld színe akkor már, bátran vegyél ki egyet és kóstold meg!
  • A spárgát nyersen is lehet fogyasztani, pl,: salátába. 

Mindenhez passzol, mindegy, hogy a lazac mellé teszed a bélszín mellé, vagy a csirkemellet dobod fel vele, de tarját bármilyen disznófélét el tudok vele képzelni. Rizottó vagy csak simán a rizsbe.

Egyszóval neki minden jól áll! 

sparga.jpglazac_sparga.jpgA fehér spárgánál ne bosszankodj, hiszen ennél sokszor bármit bevethetünk, de fás marad.

Készítsd belőle krémlevest

Illetve próbálj meg minél vékonyabb szárú spárgát vásárolni, ha teheted az adott országét vedd, ahol tartózkodsz, ( ez termszetesen minden zöldségre, gyümölcsre igaz), így megkímélheted magad egy csomó káros permettől, vegyszertől amivel befújják őket a hosszú utakra! Nem utolsó szempontként környezetbaráttá is válsz ez által! A vékonyabb szárúak inkább a vadspárgához hasonlóak de szerintem a legkönnyebb velük a főzés, sokkal ízletesebbek és zsengék! Ezeket nem is mindig kell pucolni, a végét én mindegyiknek leszoktam vágni. Grillezéshez is bevethetjük.

A spárgát rengeteg féle képpen elkészíthetjük! Legközebb egy videóval készülök egy 10 perces recepttel, fehér spárgából!

És amit ne feldj! A spárga fiatalon tart! Hatékony vízhajtó, felgyorsítja a szervezetben zajló természetes méregtelenítő folyamatokat, szabályozza a vércukor szintet.

A spárga szaponinjai képesek akadályozni a tumoros sejtek szaporodását.

Gyulladáscsökkentő tulajdonságú, erős antioxidáns, magas kálium és magnézium tartalma mellett folsavat, és B-vitaminokat (B1-,B2-,B3-,B5-,B6-) tartalmaz, továbbá: cink, vas, foszfor, c-vitamint.

Fehérjét is tehát vegetáriánusoknak is fontos lehet akik csak a növényi fehérjét veszik magukhoz.

Igazi diétás álom 100 g -ban: energia: 20kcal, 86kJ

Jó étvágyat hozzá! 

Szólj hozzá

diétás recept 10 perc alatt kész finom és karcsú maradsz tőle Fedezd fel nasi tipp szupervitamin gyógyító étel fiatalság receptje tanuljunk meg főzni ismerkedés a spárgával